21.2.10

oj!

Vet inte riktigt var jag ska börja. Mycket som har hänt men lite tid över. Söker jobb för fullt vilket bromsar ner tiden markant att vara aktiv på bloggar och annat. Johan är en sväng till Eksjö nu med Sander- blandade känslor. Har aldrig varit utan honom tidigare. Men måste samtidigt erkänna att det är rätt skönt att få vara bara Elise och jag för en gångs skull. Utan Sander försvinner en hel del stressmoment och brist på uppmärksamhet gentemot Elise. Nu betyder det att vi kan göra saker bara vi två och bara det vi vill.
Hedvig har haft 3års kalas idag. Ett underbart barnkalas där barnen var nöjda, mätta i magen och lekte fint. Lite kul att man ser sån förändring jämfört med förra året då de alla var två år. Har verkligen hänt så otroligt mycket på ett år. Elise har minst sagt blivit större! Hon har dessutom vuxit ytterligare 5 cm sedan 2,5 årskontrollen i september. Tror sjutton att hon har ont i sina ben. Hon klagar på detta hela tiden nämligen.

Jag har nu några dagar framför mig med lite kreativa projekt. Det ska även fixas inbjudan till Sander och Elise kalas. I år blir det mest släkt och närmaste vännerna och grannar. Riktigt kul faktiskt. Vi är hela fem familjer i vårt hus som ses lite då och då, tar en kopp kaffe, leker med barnen, går ut och går, går till öppna osv. Riktigt kul att det är så bra stämning grannar sinsemellan. Sen bor ju Hedvig med föräldrar grannar i huset bredvid. Med andra ord är vi många som bor nära! Kul och smidigt och spontant. Spontanitet gillar jag!

Nu måste jag passa på lite när Elise sover.
Får se om det kommer något mer ikväll, annars har jag ju några dagar framöver att uppdatera nu när vi har lite lugn och ro här hemma!

KRAMAR

// klara

1 comment:

jenny said...

Gjorde ett inlägg om ditt fina hem på min blogg idag. (Såg det via hus & hem). Fick då ett tips om att du hade en blogg också så då måste jag ju kika in:-)