21.4.10

busungar

Såhär ser det numera ut hos oss. Sander är ALLTsom Elise inte var (vi älskar honom självklart lika mycket för det men....).

Han:

- klättrar upp och ner på allt som finns (kolla bildbevis härnedan...)
- han biter och äter på kablar (börjar få ordning på det nu, men det har varit tufft!!!)
- han gapar och har sig (han skriker ÄÄÄTAAA så fort han ser något ätbart och slutar inte förrän han har fått i sig något!!!!)
- han sover inte hela nätter (vaknar vid 2 men har i alla fall slutat stå upp och DANSA i sängen!!!)
- han går fortfarande inte (han går mellan oss och lite till men han släpper gärna inte pekfingrets fasta grepp)
- han pratar inte speciellt mycket (säger mest mamma, pappa, Joooohaaa, Aandjéee, ÄÄÄTAAAA)
- han matar in sand och annan "skit" i munnen
- han har ett humöööööör

MEN

idag pratade jag med hans dagisfröken som sa att han kan stå lääääänge vid måleristaffliet. Han älskar tydligen att måla, 13 månader gammal- DET är duktigt! Jag är därför så glad eftersom han antagligen fått mina kreativa gener! JIPPI! En ny Ripa konstnär kanske?!?!?

ringer alla släktingar

lik sinmorbror HELT KLART

klätterapan Sander

tuffingen på stan



min stora älskling stolt visar hon upp sin nya vårjacka
// klara

6 comments:

Annica, Emil och Elvira said...

Visst är det underbart att två personer som har samma mamma och pappa blir så helt olika. De växer upp och bor äter och pratar med samma människor. Men ändå utvecklar de ett helt eget unikt JAG. Tycker att det är fantastiskt!

Lotten said...

Hi, hi... jag har två pojkar och den första var ganska försiktig men med ett sjuj...a humör. Minsingen var sjövild och klättrade på allt, rymde från dagis mm... Härligt att de kan skilja så mycket mellan syskon med samma föräldrar ;-)
Din lille Sander ser iallafall ut som en liten going!

Kraam Lotten

PS var du fortfarande intresserad av Keep Calm-planschen? Jag byter gärna med dig.... Hör av dig.

Bara Sara said...

De där dragen känner jag mycket igen från Herman.. Klättra, undersöka, riva.
Hoppas lite att min tvåa blir mer som din etta:-)

Sanna said...

Härligt hem ni har! Jag bara älskar barnrummet! Längtar efter att få inreda barnrum till minstingen, men först måste vi ha ett större hus.. =)

Läckra mössor du skapar! =)

Kraaaam
Sanna

yanmaneee said...

yeezy shoes
balenciaga shoes
supreme clothing
air jordans
lebron shoes
supreme
jordan shoes
nike sneakers for women
goyard
supreme hoodie

geausleyt said...

More about the authormy sources great post to readclick here to investigate see herei was reading this