3.1.12

renovering av hall och kök i full gång

Just nu pågår det full renovering efter arbetstid. Hallen skall bara bli klar. Ljus och fin med randig tapet på en vägg. Tre lager 50, 60 och 80-talstapeter har (glädjeligen är väl att ta i...) rivits ner och spackling av hål är nu klart. Ja, äpplet faller ju inte speciellt långt från trädet som det sägs... jag tycker ju skadjeligen att detta är kul. Vill att allt skall vara tipp topp när barnen kommer hem på fredag.

En ny pyssel och skrivhörna håller på att ta form i Elise och Sanders garderob som är rätt djup- det gäller ju att ta tillvara på varenda kvadratcentimeter i min lilla Pärla.

Men tack vare min shoppingrunda är jag nu en överlycklig och stolt ägare av en ny borrmaskin, skrivdragare, sticksåg och tapetångmaskin!

Bilder kommer ikväll med uppdatering om läget.

3 comments:

LissenTo said...

Lycka till. Håller på att röja ut julen här och förändrar lite på samma gång.

// Lissen

Lotten said...

Vad duktig du är! Jag är sugen på att fixa jag med men jag har inga grejer till det här på landet just nu så jag får lugna mig lite....

Bara Sara said...

Härligt! Egen borrmaskin och allt!! Ser fram emot bilder!