28.7.09

Tungan rätt i mun...

Den äldsta av våra två underbara barn är faktiskt rätt rolig! Om jag nu får säga det själv! Var bara tvungen att skriva ner roliga saker hon har sagt eftersom vissa saker vill man bara dela med sig när en 2-åring uttrycker sig lite roligt!

Situation: Elise och mamma Klara är ute och går på stan med Sander och Elise i vagnen. Vi går och går och går för att Elise ska somna...men INTE!
Plötsligt säger Elise:


E: - Alla barnabullerbynen!!!!
K:- Va?
E: - Alla barnabullerbynen!!!!
K:- Men vaddå? Är det nån som liknar Olle? eller Pelle eller vad menar du?
E: - (irriterat!!!) Alla barnabullerbynen!!!!

Då inser jag att vi närmar oss biografen mitt i stan. Där högt uppe i luften ser Elise SF loggan! JAJEMEN! Den känner hon igen från de gånger (alldeles för många!) hon har sett Astrid Lindgren filmer!!!! Tankeställlare!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------

Situation: Elise är arg på pappa Johan för att han inte gör som hon vill.

E:- Johan mallgroda!


Hrm... kan detta också vara A.Lindgren citat eller?!?!?!
------------------------------------------------------------------------------------

Situation: Jag slår i tån i bordet och säger:

- Aj som fan!


Problemet är bara nu att varje gång någon säger "fan" i en mening säger Elise:
- Inte aj för fan!

OUPS!!!!
------------------------------------------------------------------------------------

Situation: Mamma Klara säger att snart kommer morfar tillbaka till Sverige. Han ska bara ner till mormor som är själv. Förklarar att mormor och morfar kommer till Sanders dop. Då säger Elise:

E:- Komer mormo o morfa! O Ellen! O Kalle! O Assel! O pappa o Sander! Dåååå blir Elise glad!


Mitt hjärta smalt på en sekund!!!!
------------------------------------------------------------------------------------

Situation: Elise har blivit blöjfri och allt har gått jättebra. Trodde jag skulle skratta ihjäl mig senast idag när Elise sa att hon ville gå på toaletten. Satte henne på sitsen och väntade.

E:- Mamma gå ut!
K:- Kallar du "färdig" när jag ska komma in igen då?
Jag hann knappt gå ut förrän hon kallar....
E:- Fäääääärdiiiiiiii!
K:- Va? Redan? Vad fort det gick!
E:- Det var bara korvbajs!!!
K:- Hahahaha!

Ärligt talat!!!!!
------------------------------------------------------------------------------------

Situation: Elise sitter med min mobil i handen och trycker på knapparna och jag kokar eftersom jag nyss sagt att hon inte får. Hon håller upp handen typ STOP och säger:
E:- Jag bara sms:ar!!!!

Ja ja hon är ju född på 2000-talet men ändå!
-------------------------------------------------------------------------------------


Situation: Elise har sett att mamma Klara har röda tånaglar. Hon vill ha likadana. Det slutar med att hon får både röda tå och fingernaglar. Vi går till lekplatsen för att gunga...
E:- Mamma Elise vill gunga höööögt!
Jag puttar jättemycket så hon flyger...
E:- Mamma! Akta mina nagellackarna!!!

Tjej! Nähä!
Var bara tvungen att dela med mig!!!!

// klara

5 comments:

Anonymous said...

Hahahahahahahhahahaha, tokgarvar. Gud så roligt!
De är för härliga de små liven. Tänk vad mycket de kan och vet fast de bara är 2 år gamla;)
Underbart!!!!
Angela

Emma said...

Hahaha, dem är för goa våra små=) Du är så duktig som skriver upp alla kommentarer, jag måste också börja göra det! Ebba heter Linnéa i andranamn efter min mormor(som vi kallar mormor Nea), så häromdagen när jag frågade vad hon hette så blev svaret: Ebba mormor Nea Lillekisst =)
Kul o se er häromdagen, ni hade gjort det så himla fint i ert galleri! Hoppas affärerna går lysande=) Många kramar!

Anonymous said...

Haha.. sååå söt!!

Anonymous said...

Ha ha ALSKADE "Jag bara sms:ar" kommentaren fran Elise HAHAHAHAHA!

Det var underbart roligt att fa hora era roster haromdagen! Det hander ju alldeles for sallan men nar vi val far till det ar det ju sa kul!

Ta hand om er mina knaskompisar, saknar er!
P&K Sanna

Maria said...

Hi Hi Hi.. tokfia! Korvbajs! *skrattar* Jag måste oxå börja skriva upp alla tokigheter!! Underbara ungar! Ses imorrn. Puss