10.8.09

dalamaniac

The REALdala...
The WALLIEdala...
The PERSONALIZEDdala...

The GIVEAWAYdala...

The PIXdala...

The WALLIEdala again...

Märks det att jag har fått dille på Dalahästar eller?!?!?!
Jag bara älskar dem. Tror det har att göra med att de är så otroligt traditionella och jag håller fast på traditioner trots att jag gärna vill modernisera dem.

Har planer på att hitta omålade dalahästar någonstans och skapa dop/bröllop/födsel, mm- gåvor.

Kan detta vara något må'n tro?

Förresten, Sara m.fl. Bara jag hittar en bra återförsäljare kommer jag att ta ca 400 riksdaler per personifierad dalahäst. Den första goes to Bella/Emma/Eden!!! Först ut Emma, who knows kanske blir antikvärde på den framöver hahahaha!

KRAMAR

// klara
Can you tell I'm going crazy about all these Dalahorses???? I just love them. Do you think it has anything to do with me liking traditions or so? I like them with a personal touch!
My plans are to find a place where I can get them unpainted and personalize them à la missiripa.... Perfekt gift for events such as baptisms/weddings/birthdays and so on...
Does this seem appealing to you?
I would sell them for approximately 400 swedish crown or 40 euros.
HUGS
//klara

2 comments:

Emelie said...

Helt rätt!! 10 av 10 från mig. You go girl!

Angela said...

Supersnyggt gumman!!!
Tips från coachen: På IKEA finns det kakformar i dalahäst stil=) Gjut betong i =) Måla! eller gör en ljusstake som jag har gjort;) Om du e online på msn snart så ska jag skicka över foto;)
Och du.. nu när du inte e med i ansiktsboken längre kan du ju tyvär inte se mina finakreationer i betong jag lagt upp där;) hihi... nyfiken?!?!?!?!

KRAM!!!