1.9.09

Fru doktor

Känner kanske att jag vill lätta på hjärtat lite här idag. Har nu pratat med läkaren jag besökte i mitten på juli. Har gjort två kompletterande provtagningar för att grundligt undersöka vad felet är. Den sista provtagningen var tydligen uppdelad i olika komplicerade prover och därför dröjer den mest avgörande av dem alla några dagar... Idag har jag fått svaret att de misstänker antingen en inflammation i sköljkörteln eller om jag hörde rätt- Grey's sjukdom?!?!? Hörde inte exakt vad hon sa nämligen... Vad detta innebär vet jag inte säkert än men inget alarmerande vad jag förstår. Har även fått veta att en remiss är skickad till neurologen här i Malmö för skiktröntgen av min hjärna för att utesluta allt tvivel och all oro!
Känns skönt att läkaren tar en på allvar och att hon ringer och frågar hur jag mår allmänt och hur det är med syn och allmäntillstånd! Har faktiskt blivit riktigt imponerad över hur ambitiös hon är och hur mycket tid hon lägger ner på att uppdatera mig osv...
Sjukdomsstatus förklarat nu med andra ord. Tar det rätt lugnt nuförtiden och försöker varva ner lite och bara vara mamma- men det är svårt när man vill så mycket mer!!!!
// klara

2 comments:

Angela said...

Skönt att höra att de tar dig på allvar=)
KRAM!
Håller tummarna för att det inte blir ngt mer alamerande som du skriver!!

Annica och Emil said...

Skönt att du träffat en läkare som lyssnar på dig!!! Det är ju superviktigt. kram