25.11.09

julklappar för själen

Julklappshysterin som råder är påtaglig såhär års. Jag vet inte om att det handlar om att rensa dåligt samvete både för materialismen inom oss eller för att man verkligen har ett hjärta fullt av generositet men ville bara tipsa om julklappar som är bra att köpa och som gör någon nytta mer än i affärerna.
Kan ju inte skriva för mycket för då kanske "vissa" kan lista ut vilka julklappar de ska få av mig/oss ;)

* Rädda Barnen har en designshop där man kan inhandla både ask av Pia Wallén, ljusstake av Anna Kraitz eller en enkel racerbil av BRIO. Konst och fina taveltryck finns för en bra peng. Dessa gåvor gör skillnad för barnen i Sverige!

* IM eller Individuell Människohjälp är en annan webshop. Jag brukar faktiskt köpa en hel del julklappar här. Känns bra att göra nytta mitt i "köpa bara för att köpa" hysterin. Kanske får det lov att vara en get eller ko (symboliskt sätt såklart!)?


Denna tygpåse med gubbar och hus (för 55 kronor!) har införskaffats till lillen i julklapp- vad bättre än tygleksaker när man är 9 månader? Har även fixat en krubba ( för ynka 85 kronor) i samma tema. Oavsett hur kristen man är- våra barn är döpta och då tycker jag att man måste förklara i alla fall lite grundläggande- vad bättre än en leksakskrubba de får leka med?!?!?!
Kulramen ( 95 kronor) var ett "måste" av rent designmässiga själ. Känns dessutom bättre när den fyller en funktion, Elise sitter och räknar, och Sander biter på den!
* UNICEF har en fin webshop med fina klappar. Vad sägs om en fin bricka med design av Ingela P Arrhenius? Vet att det finns fler bricktogika än jag!

Det var dagens moralkaka det!!!!

// klara

3 comments:

Ylva said...

Hej, hittade just hit. Den där kulramen stod jag och fingrade på nyligen, den är ju helt underbar. De hade kunnat ta mer betalt för grejerna på IM, var ju superbilligt allting där tyckte jag. Ska kolla upp rädda barnen, deras grejer har jag inte kollat på ännu.
/Ylva

yanmaneee said...

yeezy 500
nike sneakers
adidas tubular
nike x off white
moncler jackets
yeezy shoes
coach outlet sale
jordan shoes
yeezy
christian louboutin shoes

sheaul said...

high replica bags x99 j9b28g1m91 replica bags online d80 m8m01d6k46 replica wallets g90 m7j04w4t51