22.11.09

livet rullar på i mösstakt!

Efter födelsedagsfirandet i onsdags var både jag och Johan uttröttade. Torsdagen spenderades tillsammans med Nina och barnen. Jättekul att träffa nya vänner och Elise och E leker så otroligt bra tillsammans. De tom ligger i Elise säng och pillar varandra under halsen. Det bar av för att inhandla pärlor som de små skulle leka med. Efter en lång promenad var mat mer aktuellt än pärlande.

Fredagen skulle Elise vara på dagis- detta skall tas en diskussion kring. Hon vägrar!!!!!!! Hon säger hela tiden att hon inte vill gå till dagis. Kan inte ens räkna hur många gånger hon sagt detta idag. Förstår inte om det är något speciellt.... Hemsk känsla och därför har Elise varit mycket hemma istället. Hade gärna haft henne hemma alltid egentligen. Öppna förskolan känns gott och väl tillräcklig. Vi betalar ju dock för en heltids plats. Men efter nyår skall det bytas avdelning och jag tror hon får mer utbyte där med lite mer större barn- tror inte att hon tycker att barn som inte pratar och leker med henne är speciellt roliga längre.
Vi besökte till slut Malmöhus muséer istället tillsammans med härliga vänner och barn. Jättekul att ses.

Lördagen mötte vi upp Hedda och mor för en sedvanlig tur till Sago och därefter tillhörande röd pölse :D Dagen fortsatte i textilens tecken med ett besök på stoff & stil. Hejdade mig dock!!!
En ny affär skall öppna på Fågelbacksgatan 23 tror jag det är: Tant grön Second hand och Retro. Ska bli jättekul eftersom jag skall inreda med ett träd i butiken och skall även lämna lite varor till försäljning. Skrin och dalahäst skall även finns på plats för beställning. Kvällen eller eftermiddagen spenderades med J och J och T och T :D. Alltid lika mysigt och härligt att ha dem på besök!

Idag hade vi gamla vänne rpå besök. Vi träfades av en slump på ett ställe där egentligen ingen av oss skulle vara den dagen. Ibland är det meningen helt enkelt! Otroligt härligt att ha er här. Lagade mat men börjar undra om vi alla blivit matfögiftade av köttet (inhandlat idag- en rejäl söndagsstek). Alla kände sig konstiga och jag blev riktigt kass (I spare you the details!!!!)!

Ja, nu ser jag fram emot en kväll i mössornas teckan. Kanske en och annan mössa kommer dyka upp på bild så småningom!?!?!?!


Natti så länge!

// klara

1 comment:

anna said...

Håller med om att det var en helt underbart att träffa er igen! Verkligen jättekul! Det får inte dröja så länge till nästa gång bara. Ja, det där köttet tål att diskuteras...jag fick rusa in på toa på Malmö central o innan jag hade hunnit betala, ta mig in o allt som ska fixas var det nära att olyckan var framme hahaha! Men gott var det i alla fall!
Hoppas ni lyckats lugna Elise angående dagis. Men jag förstår om hon hellre vill vara hemma med mamma o mysa =)

Varma Kramar