16.12.09

från svart till vitt

Från att ha skrivit inlägg om rolig vardag med roliga händelser såsom att Family Living hade kontaktat mig om att ha med en dalahäst i nästkommande nummer... till att plockas ner på jorden då jag idag fick ett mail där de bad om ursäkt eftersom jag skickade in pressbilden för sent hade reportaget redan hunnits gjort klart. TRÅKIGT och ledsamt.... hade bara inte HUNNIT! Men detta är något jag har vant mig vid snart- att jag inte HINNER! Jag hinner inte med allt jag ska, vill eller ens MÅSTE göra! Tog lite knäcken på mig idag...för att inte nämna det som avrundade dagen....
.... Elise skulle ju ha julfest på dagis idag. Om hennes mamma inte hade haft så mycket i huvudet kanske vi hade kommit 17.30 när det började och inte 18.40 troendes att vi var 10 minuter sena eftersom mamma Klara hade sagt till pappa Johan att festen började 18.30. Det var nära till mina tårar kan jag lätt erkänna- att vår familj kom till en tom skolgård med en fortfarande tänd gran, lite ledsam och lugn tyst julmusik, en tomte som snart började plocka av sig skägget men som satt där med två påsar kvar: en till Elise och en till Sander! Fy vilket samvete! TACK älskade dagisfröknar i detta fall där de förstod hur ledsen jag var och tog tag i det hela med att ta fram kvarstående fika, nya muggar och tog Elise i handen och dansade runt granen i ring! Ni är guld värda!!!!

Att mötas av denna syn denna kväll när jag kikar ut genom köksfönstret gör dock det hela mycket bättre! Snöööööööööööö i Malmööööööööööööööööööö! Det har inte hänt många gånger sedan jag var barn! Ska våra barn få en vit jul trots allt???? Härligt med ny gård nu i alla fall!
Nu ska det sys!!!! Imorgon hoppas vi på sovmorgon!
Kramar från gråa Klara

3 comments:

Emma said...

Blev helt tårögd när jag läste ditt inlägg om julfesten... Så himla lätt hänt att man tar fel på tiden=( Tur att tomten var kvar och att Lisan fick dansa lite i alla fall=) Kul o ses sist, får vi göra snart igen tycker jag!! Kanske med gubbar o barn nästa gång! Hoppas ni får en mysig jul!! Massa kramar!

Anonymous said...

Stackare! men vilket bra slut i allafall! Snacka om gulliga fröknar! Tack för mysiga fikan i går! Hoppas vi ses snart, vagnen står här och väntar...
Nu är min blogg också öppnad... retropingvinen.blogspot.com
Krsm Sophie

mamanestenhaut said...

Malmö est belle comme sous la neige. Ici il neige à Paris aussi. Heureuse fête de Noël. Amitiés. Marie.