26.1.10

fyndfreak ah oui!!!

Det är ju så otroligt kul att fynda och åka iväg för att bli förvånad över hur jag nästan ALLTID lyckas få med mig ett fynd hem. Som idag- har många gånger velat för att köpa kopian Achille Castiglionis Arco faktiskt kostar hela 17.400 kronor!!! När jag idag hittade en väldigt snarlik lampa var jag tvungen att använda mig av den Googlefunktion som iPhonen besitter.... Googlade Arco Flos och såg att jag inte funnit originalet men nästintill för enbart 500 riskdaler. Kunde man annat än bara dregla och finna ett sätt att införskaffa denna- eller snarare ett sätt att övertala Johan om att denna platsar i vårt vardagsrum. Kan ni inte se att den skulle vara bra häftig att ha till vänster om soffan i burspråket, hängandes över soffbordet??? Jovisst helt rätt!

500 kronor! It's mine!

Inga vidare bra bilder på vardagsrummet men såhär kvällstid är ju inte ljuset det som är i överflöd i Malmö!!!

I tankarna nu byter vi ut mässingsarken mot Arcosen! Mmmmmmm...

En annan ljuskälla i vårt vardagsrum är denna underbara slinga från Granit. Helt klart en favorit som lyser upp hela rummet på ett mysigt och harmoniskt sätt från golv till tak!

En annan favorit som inte alls har med våra rum att göra är alla saker på Indiska som är återvunnet material i ny tappning. Dessa burkar speglar en era av tanke kring miljö och jag är glad att de sätter inspirationen och mitt engagemang i liv för en bättre miljö.
// klara

2 comments:

Anonymous said...

Sicket fynd! Om du går in på www.dafont.com så hittar du massor av gratis typsnitt att ladda ned. Det jag har i collaget heter Home Sweet Home. Lycka till!

TANT GRÖN said...

Bonjour!
Snygg lampa! Såg den på riktigt idag... Ännu finare i verkligheten!
Hoppas ni har det bra i Frankrike!