12.1.10

inspirationnnnn


Bilder: Marimekko, Asplund, Habitat, Olsson & Gerthel
Lite inspiration och önskemål såhär på kvällen... eftersom denna dag har fyllts med skrik, gråt och gnäll. Jag kan inte påstå att våra barn är av det slaget men har man 5 tänder på gång, är frustrerad över att man bara kan krypa och inte gå, ska man lära sig att bara sova en gång om dagen fast man helst inte ens vill sova och har en storasyster som vill bygga tågbana och det enda man själv vill är att tugga på rälsbitarna- ja DÅ FÅR man vara grinig! Stackars lille Sander! Det är inte lätt för honom just nu... Men snart är dessa tände rute och DÅ ska vi börja andas igen.
Kvällen igår blev lite utdragen och vid 2-snåret kom mamman i säng. Det speglade ju sig i dagens trötthet! Tolvslaget i natt blir som en gräns satt för framtiden tror jag.
För att känna mig lite piggare idag har jag flyttat runt lite här hemma. Soffan har bytt plats med fåtöljerna i burspråket vilket resulterade i MYS. Perfekt att ha soffan där så man kan förebygga lite nackspärr med den kalla luft som drar in från fönsterna (IRONISK!!!).
Ja just det, i förrgår fick mamman ett litet ryck! Klippte av sisådär 2/3 delar av håret. Dock inte på längden utan på "bredden" eller tunna ur det skulle man väl också kunna se det som. Jag lovar, och ni som känner mig vet hur tjockt hår jag har, att det låg nog faktiskt ett helt huvuds hår i en soppåse idag! Ett kilo lättare bara 4 (9) kvar då :=)
Natti!!!!
// klara

No comments: