7.2.11

BRIO - a part of my world


Mycket här hemma kommer just från BRIO logo. Pigtittare av Pia Wallén, gamla BRIO leksaker som frenetiskt letats upp på Tradera och loppmarknader, nya BRIO logo leksaker som fåtts i dop och födelsedagsgåva, m.fl... BRIO logo är en del av mitt hjärta och en del av Sverige. Inte kan det finnas många som inte vet var bultbrädan och taxen med gula öron kommer ifrån? De gedigna träleksakerna med den enkla designen som är så appellerande likväl för ögat som för barnens leksinne.
Jag har som sagt försökt samla ihop gamla/nya klassiker och främst för att jag tycker det är ordentliga leksaker- inget plastkrafs som kommer vara kastat om två år... men jag får erkänna att jag tycker att de är fina att ha framme. Dessa leksaker drar sig till mitt öga, den retroaktuella stilen med klara färger och enkla former- sånt gillar jag.

Någon lördag framöver kommer det definitivt dra iväg till BRIO logos lekoseum- ett museum där man får pilla på alla leksaker. Vet inte vem som längtar mest? Jag eller barnen?

Så detta är en hyllning till ett av Sveriges mest betydelsefulla företag i både barn och föräldrars ögon!
Länge leve BRIO logo!!!

 This is a BRIO logo celebration for making children's playtime beautiful and estetical. A Swedish toy vendor that has existed for more than 60 years! Pure wooden and colourful Swedish design at its best!

1 comment:

Gila said...

Brio - så mycket barndom!