20.4.11

tidstypiska detaljer..


Egentligen borde man kanske skriva om alla spegeldörrar, stuckaturer, brädgolv, mm som finns i vår sekelskiftslägenhet. MEN jag väljer härmed att tolka det med i förhållande till vardagliga ting och föremål och som har en betydelse för mig. Gå in på Fabriken för att få än mer inspiration...


Dessa underbara högtalare som mina föräldrar har. Kan komma ihåg hur vi tittade genom det tunna gallret när pappa spelade hög musik i Stevie Wonder tema- nostalgi!

Ryggnätet på mormor och morfars stolar. De som alltid har stått vid deras fina matbord och som nu är omklädda i underbart Jobs tyg.

Dessa härliga element, tänk när de äntligen kom på spray elementfärg och jag slapp att måla det sista... hade redan hunnit måla alla de andra- Grrrr...



Min morfars trätollor som de heter här nere i Skåneland. Tänk vad jag kan se honom gå in i garaget genom atriumträdgården för att plocka fram ännu något som lilla Klara ville leka med i trädgården... (De står alltid på dörrmattan i mamma och pappas lägenhet. Redo för användning vid utgång på balkongen.)
Får tillbaka en massa härliga minnen när jag ser dem var gång. Härligt!