16.5.11

usch

Livet förändras. Allt kan vända på en sekund. Ibland blir man så jäkla rädd för vad som komma skall. Men så kan man ju inte tänka. Ibland kommer den där förlossningshistorien tillbaka. Kejsarsnittet med Sander som hade kunnat gå HELT FEL. Jag lyssnade på min mamma som sa att jag skulle se det positiva och lägga all energi på vår nya familj. Det gjorde jag. Men jag har många gånger tänkt att det här med förlossningar som går fel- det FÅR inte hända! Nu har vi någon i vår närhet som har blivit drabbad. Jag känner att jag måste stå upp och lyfta detta ämne igen. För jag har inte smält det ännu. Det gör mig ledsen, arg, förbannad och oförstående. Varför har man en fix idé med att kvinnor skall föda "naturligt" när man vet att det finns en risk? Blir så arg.
Var bara tvungen att dela med mig!
// Roligare inlägg kommer senare

2 comments:

Charlotte said...

Det är typ bara i Sverige de är så besatta av att man ska föda naturligt. Nu tycker jag inte att kejsarsnitt ska vara ett val man har för att man är rädd att förstöra fiffi som här i USA, det ska finnas rimliga skäl för ett kejsarsnitt, men att försöka tvinga någon att föda naturligt när det är så pass riskfyllt är helt galet. Min första brorsdotter kom nästan tre veckor för sent, efter en två dagar lång förlossning och orsakade stora skador på stackars mamman, sen fick hon ändå stånga sig blå för att få ett kejsarsnitt när nummer 2 skulle födas.

Unknown said...

replica wholesale handbags replica wholesale handbags luxury replica bags