10.9.09

miljoners TACK

Det är en märklig kväll ikväll. Mitt huvud håller på att explodera av huvudvärk. En dag fylld av känslor upp och ner men ändå en lite ljusare glimt mitt i min stressvardag! Många skratt har förgyllt denna dag samtidigt som jag har fällt en hel del tårar.
Läkarbesöket var speciellt minst sagt. Var där tio i ett då 13.00 var min bokade tid. Klockan blev 13.00, 13.10, 13.17, 13.20 DÅ kom hon och ropade mitt namn. Denna gång skulle vi ju främst prata om att jag skulle tänka mig för och kolla sköldkörteln, ta det från här osv. Så blev inte riktigt fallet när det första läkaren säger är "det blir lite stressigt nu när klockan redan är 20 över. Splittrad satte jag mig på stolen inne hos henne och när hon började säga att "jag förstår att du har det rätt tufft." DÅ brast det! Fick inte fram mycket alls. Jag blev lite ledsen idag eller snarare så slog det rakt in i hjärtat idag när min kusin ringde. Hon var gullig nog att ringa då hon kände igen symptomen jag skrev om. Det visade sig nämligen att mina fyra kusiner lider av B12 brist så jag skulle bara kolla detta med doktorn. Men när min kusin sa "Klara, det hörs till och med att det inte längre är samma Klara i luren" då vände sig min mage. Jag förstår nämligen precis vad hon menar. Känner mig inte längre som Klara. Missförstå mig rätt. Jag känner mig inte som den Klara jag alltid har varit och vill vara MEN ikväll kände jag mig tillfreds med det mesta.
Det jag vill säga med detta är att jag ser mer än positivt på framtiden. Jag måste bara som läkaren sa idag- få vara BARA mamma ett tag. Denna tid i livet är så kort. Jag märker ju dessutom på Elise att hon mår mycket bättre när hennes mamma är MAMMAKlara!
Jag lägger inte mitt företag på is MEN jag tar mig an Formargruppen och lite sidouppdrag men bara i den mån jag orkar. Med detta menar jag inte att Ni inte ska skicka in beställningar- jag tar emot dem glatt- men med liiiite längre leveranstid! :D
Nu är det avskrivet för kvällen. Posca-pennorna väntar på mig och skriiiiiiiker!
Stor puss till alla som hört av sig på alla sätt och ett ord betyder mer än inget!
KRAAAAAAAAAAAAAAM
PS: Något som gör mig glad just nu- Johans skratt. Det är som inget annat och man blir bara helt enkelt glad av att höra det!
klara

4 comments:

Anonymous said...

Hoppas du mår bättre snart! Lyssna på Melissa Horns låt "sen en tid tillbaka har jag varit trött försökt att vara allt på samma gång, så mycket man vill göra och borde och vill men mitt i allt så ska man räcka till" osv osv. Livet är för kort för att stressas bort på alla måsten. Njut av att vara mamma och mammaledig, för snart nog är dom söta små trollen olidliga tonåringar ;)

angela said...

Skönt att höra att du på ngt vis ändå kan sätta fingret på vad det är som gör dig så trött gumman!
Och som du läkaren sa, att BARA vara mamma, är inte så bara=) Det är vår viktigaste uppgift, så jag tycker definitivt du ska sakta ner ner och lyssna till din kropp, mys med dina små. De växer så fort och tiden bara rusar iväg... Sen när de är tonåringar och hänger ute varje eftermiddag o kväll och INTE vill va med dig;) DÅ har du hur mkt tid som helst att sitta och jobba=)

Men jag vet ju hur det är, man vill så mkt, ALLT ska hinnas med. Önskar SÅ att vi bodde lite närmare varandra, så kunde jag hålla ett vakande öga på dig;) haha... Se till så att du gör INGET ibland=)

Kram på dig hjärtat, och du... du får be Johan skratta hela tiden... Ett gott skratt förlänger livet, eller hur var det nu??;)
*love*

angela said...

eller så får du logga in på msn, så får vi ha en msn-detj.... blir mkt skratt då... hahahahahah;)

Anonymous said...

jordan shoes
golden goose
off-white
curry shoes
bape
kd shoes
off white
bape shoes
hermes birkin
off white